Nasze dzieła

Dziś odczytujemy, że nasza misja przynagla nas do działania w zakresie

  • dbałości o podmiotowość, każdej osoby we wszystkich aspektach życia od poczęcia do naturalnej śmierci
  • w pomocy w naglących obszarach naruszenia godności człowieka
  • edukacji i kształcenia dzieci, które będą budowały następne pokolenia Polaków
  • wsparciu rodzin w budowaniu ich trwałości i procesie opieki i wychowania dzieci, szczególnie gdy dzieci są zagrożone wykluczeniem poprzez różnego rodzaju dysfunkcje

Toteż Fundacja podejmuje działanie zmierzające do stworzenia :

Ogólnokształcącej Szkoła Muzycznej

Aktualnie podejmujemy kilka działań, z których największym pod względem finansowym jest założenie, prowadzenie i budowa Benedyktyńskiej Niepublicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej Pierwszego Stopnia z Oddziałem Przedszkolnym, kształcącej muzyków gotowych do rozwoju muzyki liturgicznej.

Nasze działania łączymy z tradycją benedyktyńską i Opactwem Tynieckim.

Podczas prowadzenia szkoły naszym celem jest stworzenie środowiska, w którym każde dziecko jest szanowane i wspierane, może rozpoznać i rozwinąć swoje talenty, a także będzie przygotowywane do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i kulturowym.

Poprzez naszą aktywność w każdej sferze codzienności chcemy kształtować fundamenty kultury Polski dla kolejnych pokoleń i dobry początek świata dla naszych dzieci i wnuków.

Koncentrujemy się na organizowaniu takiego wsparcia w procesie kształtowania młodych ludzi, by w swoim życiu mieli siłę i odwagę wybierać dobro. Wtedy, mamy nadzieję, że bedą tworzyli społeczeństwo oparte na szacunku, miłości i współpracy.

Budujemy szkołę, która w swoich fundamentalnych założeniach

jest przyjazna dla uczniów

jest dobrym miejscem pracy dla nauczycieli

wspiera w rozwoju

kształtuje samodzielność

uczy poprzez doświadczenie

zapewnia wysoki poziom kształcenia ogólnego, by każdy absolwent mógł dalej rozwijać się w dowolnej dziedzinie, w której odczyta swoje powołanie

kształci muzyków, którzy będą z entuzjazmem kontynuować swój rozwój muzyczny

jest środowiskiem, w którym kształtowana jest wrażliwość liturgiczna

jest miejscem w którym szanuje się godność i podmiotowość uczniów, nauczycieli, rodziców i wszystkich pracowników szkoły.

Wiemy, że rozwój jest efektem tego, jakie doświadczenie dostarczyło środowisko.

Toteż najważniejszym zadaniem naszej szkoły jest stworzenie otoczenia umożliwiającego pełny rozwój.

Jesteśmy przekonani, że umiemy skutecznie zrealizować nasze marzenia. Decydujemy się na wykorzystanie sprawdzonych narzędzi do edukacji i rozwoju.

Naszym celem jest podmiotowość każdego uczestnika tego przedsięwzięcia poprzez zarządzanie na zasadach pełnej partycypacji i dbałość o jednoznaczną, pełną szacunku i wsparcia komunikację pomiędzy wszystkimi.

Szkoła będzie zapewniała rozwój młodego człowieka poprzez:

Kształcenie ogólne chcemy oprzeć na metodzie Marii Montessori, pozwalającej osiągać bardzo wysokie kompetencje uczniów w atmosferze dynamicznej, twórczej pracy. Zależy nam na wysokich kompetencjach naszych uczniów w każdej dziedzinie nauki, a także stworzeniu otoczenia, które pozwoli w przyjazny sposób poznawać wiele języków obcych, by śpiew i muzyka mogły być przez nich świadomie i z łatwością wykonywane.

Nauczanie muzyczne w naszej szkole będzie oparte (podobnie jak nauczanie ogólne) o metody, które wykorzystują naturalne mechanizmy i sposoby rozwijania zdolności muzycznych. Metoda opracowana przez Edwina Eliasa Gordona opiera się na założeniu, że uczymy się muzyki poprzez twórcze uczestnictwo w muzyce. Możliwość rozwoju wrodzonych zdolności muzycznych warunkuje dobrze przygotowane otoczenie, które rozwija umiejętności rozumienia znaczeń zawartych w muzyce (audiacja) i poprzez odpowiednie działania w kolejności uczenia się muzyki. Techniki i metody nauczania uwzględniające te reguły, w sposób elastyczny dobierają aktywności prowadzące do optymalnego i jak najskuteczniejszego prowadzenia procesu rozwoju zdolności twórczego i odtwórczego uczestnictwa w muzyce. W tej metodzie, uwzględniającej sekwencyjny sposób uczenia się muzyki, w każdej chwili procesu bierze się pod uwagę aktualne możliwości każdego z uczniów, pilnując by nie pominąć żadnego ważnego etapu rozwoju podczas pracy indywidualnej i zespołowej.

Wierzymy, że muzycy prowadzeni w ten sposób, w swoim rozwoju będą chcieli być aktywni muzycznie przez całe życie, co jest naszym nadrzędnym celem.

Działania muzyczne połączymy koniecznie z tańcem i teatrem by od samego początku budować łatwość prezentowania z radością swojej twórczości. Zajęcia aktywności plastycznej i poznawania historii sztuki mają budować podstawy do świadomego uczestnictwa w kulturze światowej.

Swobodny i pełny rozwój naszych uczniów zapewni codzienny kontakt z naturą podczas zajęć edukacji leśnej. Poprzez zaplanowany cykl pracy w środowisku naturalnym budowana jest świadomość bycia częścią otaczającego nas świata przyrody, jego wartości i wpływu jaki ma na nią człowiek. W tym procesie przekazywana jest wiedza o najbliższym otoczeniu przyrody, historii i wartościach kulturowych. Kształtowane są postawy poszanowania przyrody i praw człowieka, a także potrzeba zachowania i odtwarzania stanu przyrody dla przyszłych pokoleń.

Formację katolicką naszych uczniów będziemy prowadzić metodą Katechezy Dobrego Pasterza, stworzonej przez Sofie Cavaletti we współpracy z Marią Montessori. Stanowi ona integralną całość z metodą kształcenia ogólnego. Celem tej formacji jest stworzenie warunków, w których każdy może zbudować silną, osobistą więź z Chrystusem i zdobyć umiejętności wykorzystania wszystkich znanych w Kościele narzędzi do rozwoju zażyłej relacji z Bogiem i życia duchowego. Dzieci uczą się czym jest żywa modlitwa, świadomego uczestnictwa w liturgii i korzystania z Pisma Świętego jako Słowa danego nam przez Boga. Poznają też kulturę i historię narodu Izraelskiego, by obrazy Biblii były dla nich czytelne.

Chcemy, w naszej szkole współpracować ze Skautami Europy, by tworzyć mosty łączące nas z katolickimi rówieśnikami w Europie.

Umożliwienie realizacji powyższych celów jest możliwe tylko i wyłącznie poprzez stworzenie środowiska rodzin. Wierzymy, że rozwój człowieka nie jest ograniczony do okresu szkolnego i dlatego chcemy być dla siebie nawzajem otoczeniem odkrywania i rozwijania talentów. Do takiej drogi zapraszamy wszystkich poprzez zajęcia, które będą odbywały się popołudniami i w trybie warsztatowym.

Miejsce terapii dysfunkcji szkolnych

Metoda Marii Montessori pozwala na terapię dysfunkcji szkolnych. Dlatego, mając zaplecze, w postaci przygotowanego otoczenia sprzyjającego rozwojowi, chcemy organizować miejsce i czas dla terapii dysleksji, dysgrafii i dyskalkulii, zapewniając wyspecjalizowaną pomoc pedagogów dzieciom i wiedzę o trudnościach ich dzieci rodzicom.

Miejsce terapii uzależnień i depresji u dzieci i młodzieży

Planujemy otworzyć miejsce terapii uzależnień i depresji dla dzieci i młodzieży.
Wraz z grupą psychologów widzimy możliwość skutecznej pomocy dla dzieci i młodzieży uzależnionych i w depresji. Uważnie dobrane i zróżnicowane metody pracy z dziećmi i młodzieżą oraz intensywne wspieranie rodziców mogą bardzo skrócić proces zdrowienia i powracania aktywności osobistej i społecznej. Chcemy prowadzić do skutecznego odkrywania i podejmowania powołania przez młodych ludzi.

Wsparcie Katechetów Katechezy Dobrego Pasterza

Kolejnym naszym działaniem jest wsparcie Katechetów Katechezy Dobrego Pasterza. Chcemy poprzez zintegrowanie środowiska wypracować metody działania każdego katechety z osobna i metod wsparcia zarówno w rozwoju duchowym jak i w otwieraniu i prowadzeniu kolejnych atriów (miejsc prowadzenia katechezy). Nasza Fundacja organizuje dni skupienia integrujące środowisko Katechetów. Będzie również prowadzić działania wydawnicze oraz fundraisingowe, by zapewniać warunki dotarcia z tą formą formacji dla dzieci, w jak największą ilość miejsc w Polsce.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.