Dziś odczytujemy, że nasza misja przynagla nas do działania w zakresie
- dbałości o podmiotowość, każdej osoby we wszystkich aspektach życia od poczęcia do naturalnej śmierci
- w pomocy w naglących obszarach naruszenia godności człowieka
- edukacji i kształcenia dzieci, które będą budowały następne pokolenia Polaków
- wsparciu rodzin w budowaniu ich trwałości i procesie opieki i wychowania dzieci, szczególnie gdy dzieci są zagrożone wykluczeniem poprzez różnego rodzaju dysfunkcje
Toteż Fundacja podejmuje działanie zmierzające do stworzenia :
Ogólnokształcącej Szkoła Muzycznej
Aktualnie podejmujemy kilka działań, z których największym pod względem finansowym jest założenie, prowadzenie i budowa Benedyktyńskiej Niepublicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej Pierwszego Stopnia z Oddziałem Przedszkolnym, kształcącej muzyków gotowych do rozwoju muzyki liturgicznej.
Nasze działania łączymy z tradycją benedyktyńską i Opactwem Tynieckim.
Podczas prowadzenia szkoły naszym celem jest stworzenie środowiska, w którym każde dziecko jest szanowane i wspierane, może rozpoznać i rozwinąć swoje talenty, a także będzie przygotowywane do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i kulturowym.
Poprzez naszą aktywność w każdej sferze codzienności chcemy kształtować fundamenty kultury Polski dla kolejnych pokoleń i dobry początek świata dla naszych dzieci i wnuków.
Koncentrujemy się na organizowaniu takiego wsparcia w procesie kształtowania młodych ludzi, by w swoim życiu mieli siłę i odwagę wybierać dobro. Wtedy, mamy nadzieję, że bedą tworzyli społeczeństwo oparte na szacunku, miłości i współpracy.
Budujemy szkołę, która w swoich fundamentalnych założeniach
Wiemy, że rozwój jest efektem tego, jakie doświadczenie dostarczyło środowisko.
Toteż najważniejszym zadaniem naszej szkoły jest stworzenie otoczenia umożliwiającego pełny rozwój.
Jesteśmy przekonani, że umiemy skutecznie zrealizować nasze marzenia. Decydujemy się na wykorzystanie sprawdzonych narzędzi do edukacji i rozwoju.
Naszym celem jest podmiotowość każdego uczestnika tego przedsięwzięcia poprzez zarządzanie na zasadach pełnej partycypacji i dbałość o jednoznaczną, pełną szacunku i wsparcia komunikację pomiędzy wszystkimi.
Szkoła będzie zapewniała rozwój młodego człowieka poprzez:
Umożliwienie realizacji powyższych celów jest możliwe tylko i wyłącznie poprzez stworzenie środowiska rodzin. Wierzymy, że rozwój człowieka nie jest ograniczony do okresu szkolnego i dlatego chcemy być dla siebie nawzajem otoczeniem odkrywania i rozwijania talentów. Do takiej drogi zapraszamy wszystkich poprzez zajęcia, które będą odbywały się popołudniami i w trybie warsztatowym.
Miejsce terapii dysfunkcji szkolnych
Metoda Marii Montessori pozwala na terapię dysfunkcji szkolnych. Dlatego, mając zaplecze, w postaci przygotowanego otoczenia sprzyjającego rozwojowi, chcemy organizować miejsce i czas dla terapii dysleksji, dysgrafii i dyskalkulii, zapewniając wyspecjalizowaną pomoc pedagogów dzieciom i wiedzę o trudnościach ich dzieci rodzicom.
Miejsce terapii uzależnień i depresji u dzieci i młodzieży
Planujemy otworzyć miejsce terapii uzależnień i depresji dla dzieci i młodzieży.
Wraz z grupą psychologów widzimy możliwość skutecznej pomocy dla dzieci i młodzieży uzależnionych i w depresji. Uważnie dobrane i zróżnicowane metody pracy z dziećmi i młodzieżą oraz intensywne wspieranie rodziców mogą bardzo skrócić proces zdrowienia i powracania aktywności osobistej i społecznej. Chcemy prowadzić do skutecznego odkrywania i podejmowania powołania przez młodych ludzi.
Wsparcie Katechetów Katechezy Dobrego Pasterza
Kolejnym naszym działaniem jest wsparcie Katechetów Katechezy Dobrego Pasterza. Chcemy poprzez zintegrowanie środowiska wypracować metody działania każdego katechety z osobna i metod wsparcia zarówno w rozwoju duchowym jak i w otwieraniu i prowadzeniu kolejnych atriów (miejsc prowadzenia katechezy). Nasza Fundacja organizuje dni skupienia integrujące środowisko Katechetów. Będzie również prowadzić działania wydawnicze oraz fundraisingowe, by zapewniać warunki dotarcia z tą formą formacji dla dzieci, w jak największą ilość miejsc w Polsce.